top of page
DSCF1253.JPG

Rudolf Steiner Børnehaven
'Lille Bjørn´

“Ethvert barn er en ny gåde”,  Rudolf Steiner

grønt_billede.jpg

Rudolf Steiner pædagogikken betragter barnet som et individuelt, unikt væsen. Rudolf Steiners pædagogiske grundlag er bygget på, at barnet opfattes som et både fysisk, sjæleligt og åndeligt væsen, og at barnet i dets første 7 års periode er efterlignende, et sansende og et rytmisk viljevæsen. Barnet skal, ifølge Rudolf Steiner, lære livet at kende igennem oplevelser, sansning og efterligning. Kernen i Steiners pædagogik er, at barnets udvikling skal ske på en naturlig og uforstyrret måde: At gå, at tale, at tænke.

​

Barnet skal være omgivet af kærlighed og glæde, og det har brug for harmoni, rammer, rytme, fri leg og aktiviteter. Det skal føle sig trygt og elsket, opleve omsorg og respekt, spise sund mad og have så mange bevægelsesmuligheder som muligt. Barnet skal ses og høres, og deltage efter evne og interesse i de daglige aktiviteter.

​

Besøg hjemmesiden: lillebjørn.dk

bottom of page